Новини
НАВЧАННЯ ОСВІТЯН З УРАХУВАННЯМ НОВИХ УМОВ
Відділом освіти і спорту четвертого квітня було ініційовано проведення семінару-практикуму на тему: «Психологічна допомога учасникам освітнього процесу: виклики воєнного часу» для 20-ти працівників психологічної служби і заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти, який відбувся у приміщенні Шаргородського ліцею №2.
Ідея про проведення заходу виникла в результаті обговорення з фахівцями підвідомчих комунальних установ ІРЦ та ЦПРПП ситуації стосовно того, що педагогічні працівники вкрай потребують необхідних психологічних ресурсів для допомоги у вирішенні проблем освітнього процесу, зумовлених війною в Україні.
На запрошення начальника відділу освіти і спорту Сергія Іванця спікерами семінару-практикуму погодилися стати наукові працівники кафедри психології та соціальної роботи Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського: Паламарчук Ольга Миколаївна, доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри; Чухрій Інна Володимирівна, доктор психологічних наук, професор, професор кафедри; Немош Лілія Ігорівна, асистент кафедри. Вони висвітлили як теоретичний, так і практичний аспекти психологічної допомоги учасникам освітнього процесу, спричинені воєнним часом. Спочатку досить грунтовно було висвітлено теоретичний блок питань, пов’язаних з поняттям «травма». Далі спікери семінару націлили учасників звертатися до нових методів розв’язання проблемних ситуацій, в тому числі й до такого ефективного методу, як Хібукі-терапія, анонсована державною програмою Ізраїлю та спрямована на підтримку дітей, які пережили травматичні події, у тому числі пов’язані з війною. Іграшкового собаку хібукі (собаку-обіймаку) ізраїльські психологи та психотерапевти вважають одним із кращих інструментів подолання травматичного та посттравматичного синдрому і видають кожній дитині в дитячому садочку чи початковій школі. В Україні хібукі вже трансформувалося не лише в повноцінну терапевтичну методику, але й успішно застосовується в школах як психологічний та дієвий педагогічний інструмент. Під час семінару присутні дізналися, як працює методика та хто може її проводити. Підсумкова частина ж зустрічі була присвячена розгляду різних варіантів практичного виконання педагогічних задач і ситуацій з опрацьованої теми, що сприяло досягненню очікуваних результатів заходу.
06.04.2024 | Aдмін